Jumaat, 20 Julai 2012

1M1S SK KUALA TAHAN


KLIK SINI SK KUALA TAHAN

1MURID 1SUKAN 1MALAYSIA

TARIKH     :  10 JULAI 2012
HARI          :  SELASA
MASA        :  7.30 - 10.15 PAGI
TEMPAT     :  DEWAN GEMILANG , SK KUALA TAHAN

Program 1murid 1sukan telah dilaksanakan dengan jayanya oleh warga SK Kuala Tahan. Program ini diadakan serentak di seluruh Malaysia bagi menyahut seruan Menteri Pelajaran Malaysia. Program ini melibatkan seramai 315 orang pelajar bermula dari kelas prasekolah hinggalah pelajar tahun 6. Kakitangan sokongan serta pekerja pembersihan swasta dan pengawal keselamatan turut serta. YDP PIBG dan ajk turut serta memberikan sokongan kepada program tersebut.
     Program ini bermula seawal 6.45 pagi dengan kedatangan pelajar dan kehadiran telah direkodkan. Setelah selesai , majlis bermula dengan nyanyian lagu negeri dan lagu kebangsaan. Sebagai gimik pelancaran , En Abdullah b Manan , YDP PIBG SK Kuala Tahan telah memecahkan belon dan menyerahkan salinan CD bagi memulakan acara.
     Acara senamrobik telah bermula pada jam 8.15 pagi . Pasukan tarian yang dilatih oleh Cikgu Nor Idayu Idrus telah memimpin tarian 1murid 1sukan. wajah-wajah ceria warga SKKT menceriakankan lagi aktiviti pagi ini. Acara senamrobik diselang dengan tarian poco-poco. Tarian tamat pada jam 9.45 pagi. 
     Keseluruhan program berjalan dengan lancar dan mencapai objektif yang telah ditetapkan.

FOTO 1MURID 1SUKAN
 Memanaskan badan
 
 Barisan penari.1M1S ....Bersemangat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan